تعمیر مبل ربکا

نحوه تعمیر مبل ربکا

خرید مبلمان علاوه بر کارایی و راحتی که هنگام نشستن بر روی آن  دارد، باعث زیبایی دکوراسیون نیز می‌شود. با گذشت زمان و استفاده زیاد، مبلمان جذابیت خود را از دست می‌دهد. تعمیر مبل راهکاری است که می‌تواند زیبایی را دوباره به مبل شما برگرداند. با توجه به میزان معیوب بودن مبلمان، هزینه تعمیر آن متفاوت است. در سایت مبل شناس با ما همراه باشید تا انواع تعمیر مبل را بررسی کنیم.

انواع روش‌‌های تعمیر مبل

مبل نیز همانند بسیاری از وسایل مصرفی دیگر بعد از مدتی،  نیاز به تعمیر پیدا یم کند. در برخی موارد مبل‌ها هزینه تعمیر بالایی دارند و تعویض آن‌ها گزینه مناسب‌تری به نظر می‌رسد. اما اگر کلاف مبل شما ارزشمند است می‌توانید با تعمیر قسمت‌های فرسوده‌، مبل خود را مثل روز اول زیبا کنید. انواع تعمیر مبل براساس نوع آسیب دیدگی وجود دارد. در ادامه برخی از انواع تعمیر مبل را مرور می‌کنیم.

تعمیر کلاف (قسمت چوبی) مبل

اگر تصمیم به تعمیر مبل گرفتید، در قدم اول باید به کلاف یا چوب مبل دقت کنید. بدنه اصلی مبل را اسکلت چوبی آن تشکیل می‌دهد. در صورت خرابی و آسیب دیدگی جزئی می‌توانید بدون جدا کردن رویه کوبی سطح چوب را ترمیم و صیقل دهید. اما اگر آسیب دیدگی عمقی است باید پارچه مبل را جدا کرده و با ابزار مخصوص چوب را تعمیر کنید. بعد از ترمیم آسیب چوب، رنگ پاشی و رویه کوبی مجدد انجام می‌شود و کار مبل شما تمام است.

  قیمت کاور مبل ژلاتینی

گاهی مبل شما دچار آسیب نشده و فقط می‌خواهید آن را برق بیاندازید تا مثل روز اول بدرخشد. در این شرایط به محلول آب و صابون با پارچه زبر، احتیاج دارید. تمیز کردن با محلول آب و صابون تمامی لکه‌های قدیمی را پاک می‌کند. اگر بر روی چوب مبل لکه‌های سفید رنگ ناشی از رد آب وجود دارد نگران نباشید. پارچه‌ای را به الکل صنعتی آغشته کرده و چندین مرتبه روی سطح چوب بکشید تا آن‌ها را ازبین ببرد.

بعد از پاک کردن چوب برای حفظ درخشندگی می‌توانید از واکس استفاده کنید. نوع واکس با توجه به رنگ و جنس چوب تعیین می‌شود. واکس زدن علاوه بر حفظ درخشندگی، عمر مبلمان شما را افزایش می‌دهد.

 

تعمیر پارچه مبل

با گذشت زمان شاید دوست داشته باشید رنگ پارچه مبل خود را تعویض کنید. به این منظور می‌توانید پارچه مبلمان را تعویض کرده و طرح و رنگ دلخواه خود را جایگزین کنید. البته با قیمت بالای پارچه مبلی و دستمزد تعویض آن بهتر است تا زمان تعویض فوم‌ها صبر کنید. فوم‌ها بعد از مدتی استفاده افت می‌کنند. از نظر اقتصادی، منطقی تر است که در زمان تعویض فوم ‌ها، پارچه مبلمان را نیز تعویض کنید.

قیمت پارچه مبل در چند سال اخیر افزایش سرسام آوری داشته است. از این رو می‌توانید با استفاده از کاور مبل از آسیب پارچه مبلمان خود جلوگیری کنید.

  مزایا و معایب مبل چرم

 

انواع مبل و تعمیر آن‌ها

مبل‌ها در سبک‌های متفاوتی نظیر کلاسیک، راحتی، چوبی و ربکا برای هر سلیقه‌ای تولید می شوند. عمر مبل به نوع استفاده و کیفیت ساخت بستگی دارد اما دیر یا زود نیاز به تعمیر پیدا می‌کند. در ادامه برخی از انواع مبل و تعمیر آن‌ها را بیان می‌کنیم.

 

مبل چوبی : مبل‌های تمام چوب هزینه تعمیر بالایی ندارند چون به رویه کوبی نیاز نیست. برای تعمیر این مبلمان فقط هزینه خیاطی و فوم را می پردازید که به نسبت سایر مدل‌ها کم‌تر است.

مبل راحتی: این سبک از مبلمان هزینه تعمیر بالایی دارند. حجم بالای فوم سرد و نیاز به پارچه مبلی بیش‌تر در کنار قسمت‌های چوبی باعث افزایش هزینه و زحمت تعمیر شود.

مبل ربکا: مبلمان ربکا در ۲ مدل راحتی و ال تولید می‌شود. این مبلمان وزن بالایی دارند زیرا از نئوپان در ساخت آن‌ها استفاده می‌کنند. تعمیر مبل ربکا نیاز به رویه کوبی ندارد پس هزینه تعمیر آن مقرون به صرفه خواهد بود. برای تعمیر بخش نشیمن کافی است فوم مبلمان را تعویض کنید.

مبل کاجی: مبل‌های کاجی از گروه مبلمان کلاسیک محسوب می‌شوند. منبت‌کاری های ظریف این مبلمان، آن را به گزینه خوبی برای دکوراسیون کلاسیک تبدیل کرده است. هزینه تعمیر رویه کوبی و تعویض فوم در مبلمان طرخ کاجی نسبتا زیاد است. احتمالا به دلیل اینکه منبت کاری های مبلمان در برابر ضربه حساس هستند.

  تمیز کردن مبل پارچه‌ای

 

سخن پایانی

به دلیل افزایش قیمت و دشوار بودن تعویض مبلمان، درخواست‌های زیادی برای تعمیر مبل وجود دارد. قسمت‌های مختلف مبل نظیر اسکلت چوبی، پارچه و فوم بعد از مدتی نیاز به تعمیر دارند که در این صورت می توانید از کارشناسان ما در مبل شناس کمک بگیرید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *