معرفی انواع پایه مبل

معرفی انواع پایه مبل

پایه مبل در سبک و طراحی‌های متنوعی تولید می‌شود که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارد. آشنایی با انواع سبک پایه مبلی و جنس آن‌ها موضوع مهمی است که در این مقاله از مجموعه فروشگاهی مبل شناس به آن می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا انواع پایه مبل را بشناسید.

انواع پایه مبل

پایه‌ مبل تاثیر زیادی در ظاهر مبلمان دارداز این جهت انواع مختلفی از آن‌ها در بازار موجود است. مدل و رنگ پایه مبل بر اساس سبک مبلمان و رنگ پارچه تعیین می‌شود. انواع پایه مبل به شرح زیر است.

پایه مبل چوبی

یکی از رایج‌ترین مدل ‌های موجود در بازار پایه مبل چوبی است که انواع مختلفی دارد و در سبک‌های گوناگون تولید می‌شود. به دلیل محبوبیت پایه‌های چوبی در در ساختار مبلمان، طرح های گوناگونی از این مدل  وارد بازار شده است. بنابراین دست شما برای انتخاب باز است. پایه‌های چوبی به نسبت پایه‌های دیگر طول عمر بیش‌تری دارند. پایه مبل چوبی برای مبلمان داخلی مناسب است و در ساخت مبلمان‌ فضای باز کاربردی ندارد. به این علت که پایه‌های چوبی در برابر رطوبت حساس هستند. پایه مبل چوبی در رنگ‌های متفاوت تولید می‌شوند، همچنین می‌توانید از آنها به صورت خام در ساختار مبلمان استفاده کنید.

  بازار خرید نوار های مبلی با طرح ها و رنگ بندی های متفاوت

پایه مبل پلاستیکی

این سبک از پایه مبل به دلیل قیمت کمتر استفاده فراوانی در صنعت مبلمان‌ دارد. این پایه‌ها معمولا از پلاستیک‌های دور ریختنی و فشرده تولید می‌شوند. مزیت مهمی که پایه‌های پلاستیکی را به نسبت دیگر پایه‌ها برتری می‌دهد رنگ بندی و تنوع بالای طراحی پایه‌هاست. از معایب پایه‌ مبل پلاستیکی می‌توان به عمر کم آن‌ها اشاره کرد. پایه‌های پلاستیکی به دلیل جنس خشکی که دارند بیش‌‌تر از سایر پایه‌ها دچار شکستگی می‌شوند. اما نگران نباشید چون پایه‌های پلاستیکی به راحتی قابل تعویض هستند.

پایه‌ مبل فلزی

یکی از سبک‌های محبوب مبلمان که تقاضای بالایی دارد، سبک اسپرت و مدرن است. در ساخت این مبلمان از پایه‌های فلزی استفاده می‌شود. پایه مبل فلزی از جنس‌های مختلفی نظیر آهن، آلمینیوم و استیل ساخته می‌شود. پایه‌های فلزی تنوع طراحی بالایی ندارند و معمولا به شکل استوانه‌ای استفاده می‌شوند. به دلیل دوام و عمر بالای پایه‌های فلزی، از آن‌ها در ساخت مبلمان فضای باز استفاده‌ می‌کنند. این پایه‌ها نیز همانند پایه پلاستیکی در صورت خرابی به راحتی تعویض می‌شوند.

 

پایه مبل با شکل مربع

اگر به دنبال پایه مبلی هستید که در سبک قدیمی و مدرن قابل استفاده باشد پایه مبل مربعی گزینه مناسبی است. طراحی این پایه بین سبک قدیمی و مدرن قرار دارد. پایه مبل مربعی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود. این پایه‌ها جنبه غیر رسمی دارند و انتخاب مناسبی برای دکورهای رسمی محسوب نمی‌شوند. برای تجهیز رسمی بهتر است سراغ پایه‌های منبت‌کاری شده بروید.

  در ساخت مبلمان، فوم سرد بهتر است یا اسفنجی؟

 

 

پایه مبل با منبت کاری (خراطی شده)

این سبک از پایه‌ها توسط دست یا دستگاه کنده کاری می شوند. این پایه‌ها در نقش و نگار‌های متنوعی خراطی می‌شوند و معمولا نازک و بلند هستند. پایه‌های با خراطی کاری معمولا در مبلمان استیل به کار می‌روند. این پایه‌ها گزینه مناسبی برای تجهیز خانه‌های قدیمی و مکان‌های آنتیک است.

برخی نکات مهم در انتخاب پایه مبل

قبل از اقدام به خرید پایه مبل باید مشخص کنید که پایه مبل مورد نیازتان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. در سایت مبل شناس سعی کردیم برخی نکات که در تصمیم گیری به شما کمک می‌کند را ارائه دهیم.

  • هزینه پایه‌های مبل در مقایسه با هزینه مبلمان کم و ناچیز است بنابراین مسئله مهمی محسوب نمی‌شود. البته اگر به سراغ پایه‌های آنتیک و گران قیمت نروید.
  • دوام پایه‌ها نکته مهمی است که باید به آن دقت شود. یکی از آسیب پذیرترین نقاط مبل و صندلی پایه است پس باید به دنبال پایه با دوام بالا باشید.
  • هماهنگی بین پایه و سبک مبل تاثیر زیادی در زیبایی مبلمان شما دارد، پس به این نکته توجه کنید.
  • پایه‌های چوبی از انواع چوب‌ درختان گردو، راش و روسی ساخته می‌شوند. هر کدام از این چوب‌ها مزایا و معایب خود را دارد پس با هر کدام از آن‌ها آشنا شوید.
  همه چیز در مورد پارچه مبل

 

سخن پایانی

انتخاب پایه مبل تصمیم مهمی است و تاثیر زیادی در زیبایی مبلمان شما دارد. تنوع بالای پایه مبل‌های موجود در بازار انتخاب را دشوار می‌سازد. پایه‌ها در انواع مختلفی نظیر چوبی، فلزی، پلاستیکی، مربعی و خراطی شده ساخته می‌شوند. بهتر است ابتدا ویژگی های هر یک از پایه های مبل را در نظر گرفته و سپس با توجه به بودجه ای که کنار گذاشته ایدف اقدام به خرید کنید.برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مجموعه مبل شناس همراه باشید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *