انتخاب فوم سرد یا اسفنج برای مبل

در ساخت مبلمان، فوم سرد بهتر است یا اسفنجی؟

ممکن است تاکنون این سوال برای شما پیش آمده باشد که در ساخت مبل، فوم سرد بهتر است یا اسفنجی؟ بسیاری از افرادی که تمایل به خرید مبلمان مرغوب و با کیفیت دارند ممکن است نتوانند بین فوم سرد یا اسفنجی یکی را انتخاب کنند. بهتر است بدانید هرکدام از فوم سرد و اسفنج دارای ویژگی‌ های ظاهری یا کیفیت‌ های مربوط به خود هستند که افراد می‌ توانند بر اساس نوع مبل یا سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. در ادامه،  توضیحات بیشتری در مورد فوم سرد یا اسفنج در مبل سازی ارائه می‌ دهیم.

 

فوم سرد چیست؟

فوم‌ های سرد از جمله فوم‌ های پلی یورتان سلول باز هستند که بدون استفاده از کوره تولید می‌ شوند به همین دلیل به این نام خوانده می‌ شوند. این فوم‌ ها دارای فشردگی و عمر بالایی هستند و به دلیل داشتن منافذ باز، جریان هوا به راحتی می‌ تواند از آن‌ها عبور کند.

میزان نرمی و انعطاف پذیری این فوم‌ ها بسیار زیاد است و به همین دلیل توانسته است تبدیل به یکی از بهترین گزینه‌ ها برای ساخت مبلمان شود. در حال حاضر انواع فوم سرد در ضخامت‌ های مختلف تولید می‌ شود و اندازه استاندارد آن‌ها بین 10 تا 14 سانتی‌ متر است. به همین دلیل می‌ توان از آن‌ها برای تولید انواع مبل سلطنتی، مبل راحتی و مبل استیل استفاده کرد.

  تمیز کردن مبل پارچه‌ای

 

اسفنج چیست؟

اسفنج‌ ها نوعی فوم پلی اورتان هستند که از ترکیب مواد شیمیایی مختلف در شرایط خاص تولید می‌ شوند. ساخت انواع اسفنج‌ ها بر خلاف فوم‌، خارج از قالب و کوره رخ می‌ دهد، به همین دلیل اندازه و ابعاد آن به راحتی قابل تغییر است. انواع اسفنج‌ ها دارای کاربردهای مختلفی هستند که امروزه از آن‌ها بیشتر در صنایع مبل سازی استفاده می‌ شود. توجه داشته باشید اسفنج‌ های مخصوص مبلمان، دارای تراکم و استحکام بالایی هستند و به سادگی ظاهر و شکل خود را از دست نمی‌دهند.

انواع اسفنج‌ ها از ضخامت‌ و تراکم‌ مختلفی برخوردار بوده و با توجه به نوع مبل یا سفارش مشتری می‌ توان ضخامت‌ های آن‌ها را کم یا زیاد کرد؛ اسفنج‌ ها نیز از کیفیت و دوام بسیار خوبی برخوردار هستند و گزینه مناسبی برای ساخت تشک و نشیمن مبل به حساب می‌ آیند.

 

برای تولید مبلمان فوم سرد بهتر است یا اسفنج؟

به طور کلی تفاوت زیادی بین فوم سرد و اسفنج وجود ندارد و از هر دوی آن‌ها می‌ توان برای تولید مبلمان راحتی بادوام و مرغوب استفاده کرد.  بسیاری از کارگاه‌ های تولیدی برای تولید انواع مبلمان مانند مبل راحتی، مبل استیل و مبل سلطنتی از اسفنج یا فوم‌ های مخصوص استفاده می‌کنند. برای مثال، برای مبل استیل بهتر است از فوم سرد استفاده شود زیرا دارای تراکم بالایی است و می‌ تواند برای این نوع مبل بهتر باشد.

  نکاتی که باید پیش از خرید مبل به آن‌ها دقت کنیم

علاوه بر این، بسیاری از افراد برای ساخت مبل راحتی از اسفنج‌ های آچ آر که حالت ارتجاعی بالاتری دارند، بهره می برند. شما می‌ توانید قبل از تهیه انواع فوم سرد یا اسفنج برای تولید مبلمان، در ابتدا ویژگی یا قیمت آن را در نظر گرفته و سپس بر اساس موارد ذکر شده محصول مورد نظر خود را تهیه کنید.

 

قیمت فوم سرد و اسفنج مخصوص مبلمان

پس از انتخاب فوم سرد یا اسفنج مخصوص برای مبلمان، بهتر است نسبت به قیمت آن نیز آگاه شوید تا بتوانید آن را بر اساس توان مالی خود خریداری کنید.

قیمت فوم سرد با قیمت انواع اسفنجی متفاوت است. به عبارت دیگر،  فوم سرد نسبت به اسفنجی با قیمت بالاتری به فروش می رسد( به دلیل کیفیت و تراکم بالاتری که انواع فوم سرد دارد، شما باید هزینه بالاتری هنگام خرید آن پرداخت کنید). در نظر داشته باشید که تنوع انواع فوم سرد و اسفنج در بازار زیاد است و هر کدام از آن‌ها نرخ‌ های مخصوص به خود را دارند. علاوه بر این، موارد دیگری مانند حجم خرید و ضخامت این محصولات نیز روی قیمت نهایی آن‌ها تاثیر می گذارد.

 

خرید انواع فوم سرد و اسفنج، مخصوص مبلمان

شما می‌ توانید انواع فوم سرد و اسفنج مورد نیاز برای ساخت مبلمان را از مجموعه فروشگاهی مبل شناس خریداری کنید. ما انواع فوم سرد و اسفنجی را برای تولید مبلمان باکیفیت و ماندگار در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهیم.

  مزایا و معایب مبل چرم

تمام این تجهیزات از تراکم و استحکام بسیار خوبی برخوردار هستند و شما می‌ توانید آن‌ها را با ابعاد و ضخامت‌ های متنوع تهیه کنید. در نظر داشته باشید مجموعه مبل شناس در کنار فروش آنلاین و غیر حضوری، انواع فوم سرد و اسفنج را به صورت حضوری نیز در اختیار خریداران محترم قرار می‌ دهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *