آموزش قدم به قدم تعویض فوم سرد

آموزش قدم به قدم تعویض فوم سرد

فوم سرد یکی از انواع فوم‌های محبوب در بازار مبلمان محسوب می‌شود. استفاده طولانی مدت از مبل باعث افت نشیمن فوم سرد می‌شود که زیبایی ظاهری مبل را کاهش می‌دهد. تعویض فوم راه حل کاربردی برای رهایی از این مشکل است. با مطالعه آموزش قدم به قدم تعویض فوم سرد به راحتی می‌توانید این کار را در منزل انجام دهید.

 

تعویض فوم سرد

میزان افت نشیمن مبل به کیفیت فوم استفاده شده در آن بستگی دارد. همچنین به دلیل، استفاده زیاد از مبل، دیری نمی پاید که فوم دچار افت ارتفاع می‌شود. تعویض فوم سرد چگونه انجام می گیرد؟ اگر مبلمان شما دارای لمسه دوزی و تزیین پیچیده نیست می‌توانید خودتان در منزل این کار را انجام دهید. اما اگر مبل استیل دارید که ثرمه کاری و لمسه دوزی دارد باید به تعمیرکار مبل مراجعه کنید. اگر مبل در قسمت کلاف شکستگی داشت باید قبل از تعویض فوم، نسبت به تعمیر مبل اقدام کنید.

مبل‌های راحتی معمولا در ساده‌ترین شکل ممکن ساخته می‌شوند. تعویض فوم در این دسته از مبلمان سختی زیادی ندارد و با خرید برخی لوازم می‌توانید خودتان در منزل، این کار را انجام دهید.

وسایل مورد نیاز برای تعویض فوم

  • برای اندازه کردن و برش فوم به تیغ کاتر نیاز دارید.
  • به متر برای اندازه گیری دقیق فوم احتیاج خواهید داشت.
  • نیاز به خودکار یا مداد برای علامت گذاری
  • برای به هم چسباندن تیکه‌های فوم به چسب نیاز خواهید داشت.
  • در آخر فوم با کیفیت را از مراکز معتبر خریداری کنید.
  معرفی انواع پایه مبل

 

مراحل قدم به قدم تعویض فوم سرد

با تامین وسایل لازم کافی است طبق مراحل زیر جلو بروید تا فوم سرد مبلمان منزل خود را تعویض کنید.

 

خارج کردن فوم

در این مرحله باید رویه مبل را باز کنید و فوم قدیمی را خارج کنید. در برخی مبل‌ها از زیپ استفاده می‌کنند که کارتان راحت‌تر است اما اگر از زیپ خبری نبود با استفاده از کاتر محل دوخت را باز کنید.

اندازه گیری فوم

در این مرحله باید رویه پارچه‌ای را برگردانید و به طور دقیق از سر لبه دوخت تا سر دیگر اندازه بزنید. در این مرحله دقت کنید تا اندازه فوم‌ها را به درستی ببرید که خوب در تشک قرار بگیرد. طول، عرض و ارتفاع تشک را اندازه بزنید و در کاغذ یادداشت کنید.

علامت زدن و برش فوم‌ها

با درآوردن اندازه تشک باید این اعداد را روی فوم پیاده کنید و به وسیله کاتر برش دهید. توجه کنید که ۳ سانتی متر به اعداد اضافه کنید یعنی اگر عرض را ۴۵ سانتی اندازه گیری کردید فوم را ۴۸ سانتی متر برش بزنید. پس از پیاده کردن اندازه‌ها با کاتر به صورت عمودی (کاتر را زاویه دار نگیرید) فوم‌ها را برش دهید. برای استفاده حداکثری از فوم سعی کنید طوری برش بزنید که با چسباندن تیکه‌های باقی مانده بتوان از آن‌ها استفاده کرد.

  نکاتی که باید پیش از خرید مبل به آن‌ها دقت کنیم

جاگذاری فوم در رویه

در این مرحله باید فوم‌ها را در رویه مبل جا کنید. برای انجام این کار می‌توانید ازفرد دیگری برای کمک استفاده‌ کنید. یک نفر رویه تشک را بگیرد و دیگری فوم را از عرض تا کرده و با صبر و حوصله وارد رویه تشک کند. این مرحله کمی دشوار است و به حوصله نیاز دارد به خصوص اگر اولین ‌بار است که این کار را انجام می‌دهید. اگر فردی برای کمک نبود می‌توانید فوم را بین زانوهای خود از عرض تا کنید سپس رویه را بر روی فوم بکشید. توجه کنید که این کار را به آرامی انجام دهید تا زیپ رویه تشک پاره نشود.

بستن زیپ و تمام

بعد از کشیدن پارچه بر روی فوم دو طرف زیپ را با دست به هم نزدیک کرده و زیپ را بکشید. مراقب باشید سر زیپ از جای خود خارج نشود. ممکن است بعد از بسته شدن زیپ فوم به درستی در جای خود قرار نگرفته باشد. تشک را با دست تکان دهید و گوشه‌ها را بکشید تا فوم در جای صحیح قرار بگیرد.

سخن پایانی

فوم سرد به کار رفته در رویه کوبی مبلمان به مرور زمان و استفاده روزمره دچار افت نشیمن می‌ شود. با ابزارهای ساده ‌ای نظیر متر، کاتر، خودکار و فوم می‌ توانید خودتان در منزل این کار را انجام دهید. اگر در بحث تهویض فوم سرد مبلمان نیاز به راهنمایی بیشتری دارید با کارشناسان ما در مجموعه مبل شناس تماس بگیرید.

  5 نکته مهم در مورد مبل کلاسیک

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *