تفاوت پایه مبل چوبی و پایه مبل فلزی

تفاوت پایه مبل چوبی و پایه مبل فلزی

در صنعت مبلمان از انواع پایه‌های چوبی و فلزی برای ساخت سبک‌های متفاوت مبل استفاده می‌شود. پایه‌های فلزی درسبک مدرن و پایه‌های چوبی در سبک کلاسیک هنرنمایی می‌کنند. با توجه به سبک مبلمان و سلیقه خود می‌توانید از این پایه‌ها استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا تفاوت تفاوت پایه مبل چوبی و پایه مبل فلزی را برای شما بیان کنیم.

تفاوت پایه مبل چوبی و پایه مبل فلزی

در راستای پرداختن به موضوع اصلی متن” تفاوت پایه مبل چوبی و پایه مبل فلزی ” بهتر است به طور دقیق ویژگی ها و مشخصات هر یک از پایه ها را بشناسید.

 

مشخصات و ویژگی های پایه مبل چوبی

چوب یکی از منابع تجدید ناپذیر کره زمین محسوب می‌شود که استفاده از آن قدمتی دیرینه دارد. با وجود تولید وسایل فلزی متنوع برای دکوراسیون هنوز هم وسایل و مبلمان چوبی طرفداران خود را دارد. وسایل چوبی نظیر پایه مبل چوبی در کنار زیبایی خود معایب و مزایایی دارد.

پایه‌های چوبی به مرور زمان ممکن است دچار شکستگی و تاب برداشتن شوند. جنس چوب تاثیر زیادی در عمر پایه‌های چوبی و میزان آسیب آن‌ها دارد. چوب‌های ارزان قیمت که نرم‌تر هستند مقاومت کمتری در برابر آسیب دارند. علاوه بر نوع چوب به کار رفته در ساخت پایه چوبی فرایند تولید نیز تاثیر به سزایی در ماندگاری پایه دارد. پایه‌های چوبی که با روش‌های نجاری قدیمی تولید می‌شوند استحکام بالاتری نسبت به پایه‌هایی دارند که با چسب و میخ ساخته می‌شوند. چوب‌های متنوعی نظیر گردو، افرا، بلوط و روسی برای ساخت پایه چوبی به کار می‌روند. چوب‌هایی که قبل از تولید محصول در کوره خشک می‌شوند مقاومت بالاتری پیدا می‌کنند. در کوره‌ها بیش‌تر رطوبت چوب خارج می‌شود. همچنین فرایند خشک کردن در کوره‌ها برنامه ریزی شده است تا از تاب ورداشتن و ترک خوردن چوب جلوگیری شود.

یکی دیگر از مزایای مبلمان چوبی حفظ زیبایی و درخشندگی خود در طول زمان می‌باشد. اگر پایه مبل چوبی تاب بردارد یا دچار شکستگی شود می‌توان با ابزارهای مناسب زیبایی و درخشندگی آن را برگرداند.

مزایای پایه مبل چوبی

پایه‌های چوبی مزایای خود را دارند که در ادامه برخی از آن‌ها را بیان می‌کنیم.

• پایه‌های چوبی بسیار محکم هستند و ماندگاری بالایی دارند.

• طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی برای پایه‌های چوبی وجود دارد که می‌تواند با سبک های متفاوت استفاده شود.

• زیبایی و شکیل بودن پایه‌های چوبی توجه همه را به خود جلب می‌کند.

معایب پایه مبل چوبی

• خطر شکستگی در پایه‌های چوبی بالاست به خصوص اگر از مبلمان استفاده زیادی می شود.

• چوب از منابع تجدید ناپذیر کره زمین محسوب می گردد، پس با استفاده‌ از آن منابع چوب کاهش می‌یابد.

• حشراتی مثل ساس‌ها به مرور زمان در چوب رخنه می‌کنند و امکان تکثیر این حشرات وجود دارد.

 

آنچه که باید درباره ویژگی های پایه مبل فلزی بدانید.

در چند سال اخیر پایه‌های فلزی کاربرد زیادی در صنعت مبلمان پیدا کرده اند. نظافت این پایه‌ها آسان‌تر است و از لحاظ بهداشتی نسبت به پایه‌های چوبی برتر هستند.  این ویژگی برای افرادی که حساسیت بالایی در نظافت دارند و همچنین سالمندان کارآمد است. دوام بالا و قابلیت تمیز کردن آسان، این نوع از پایه‌ها را در بین مردم محبوب کرده است.

پایه‌های فلزی از انواع فلزات نظیر آهن، آلمینیوم و استیل ساخته می‌شوند. البته دوام تمامی پایه‌های فلزی یکسان نیست و به آلیاژ و فلز ساخته شده بستگی دارد. فرایند ساخت و حرارت دیدن پایه از عوامل تاثیر گذار در استحکام پایه به شمار می‌رود. برای مثال پایه‌های آهنی در برابر رطوبت حساس هستند و دچار خوردگی می‌شوند ولی پایه‌های فولادی که با ورق گالوانیزه روکش شده اند در برابر رطوبت و خوردگی به طور کامل مقاوم است.

پایه‌های فلزی در برابر تاب خوردگی مقاوم هستند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را با آب بشویید اما در نظر داشته باشید که پایه‌ به مدت طولانی در تماس با آب نباشد.

 

مزایای پایه مبل فلزی

 پایه‌های فلزی انتخابی مناسب برای مبلمان است پس بهتر است با مزایای این نوع از پایه‌ها آشنا شوید. در ادامه برخی از مزایای پایه‌های فلزی را بیان می‌کنیم.

• به دلیل استفاده از فلزات  مقاوم، دوام و عمر بسیار بالایی دارند.

• زیبایی و درخشندگی خیره کننده فلزات دکوراسیون شما را شیک‌تر می‌کند.

• پایه‌های فلزی به نسبت پایه‌های چوبی قیمت کم‌تری دارند.

• تنوع پایه فلزی در بازار نسبت به پایه چوبی بیشتر است.

 

معایب پایه مبل فلزی

در کنار مزایای استفاده از پایه‌های فلزی باید توجه داشت که معایبی هم وجود دارد.

• به دلیل استفاده از فلز ممکن است در سال‌های آینده از مد بیفتد.

• تنوع رنگ و مدل در پایه‌های فلزی محدود است.

• استفاده از پایه‌های چوبی در دکوراسیون کلاسیک مناسب نیست.

 

سخن پایانی

تفاوت پایه مبل چوبی و پایه مبل فلزی به طیف متنوعی از موارد مربوط می شود. با در نظر گرفتن تمام تفاوت‌ها، در نهایت می توانید گزینه مناسب تر را انتخاب کنید.  برای خرید مبلمان خاص و شیک با قیمت مقرون به صرفه به وب سایت فروشگاهی مبل شناس مراجعه کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *